Inloggen Registreren
Welkom op de coaches community van België en Nederland. Log in of registreer om de database te bezoeken.

rondo's

Meer
29 juli 2016 20:35 #271 door sven88
sven88 heeft een nieuw onderwerp gemaakt: rondo's
Ik hoor meer en meer om rondo's in trainingen te vermijden, volgens mij wel nuttig, wat denken jullie?

Please Inloggen to join the conversation.

Meer
30 juli 2016 18:24 #278 door RobertKnoll
RobertKnoll antwoordt op het onderwerp: rondo's
Alleen handig om voor de training even te doen. Tijdens training positiespel veel nuttiger dan rondo.

Meer
31 juli 2016 11:17 #280 door sven88
sven88 antwoordt op het onderwerp: rondo's
positiespel, wedstrijdjes op balbezit bedoel je?

Meer
09 aug 2016 10:46 #315 door Kennethvdst
Kennethvdst antwoordt op het onderwerp: rondo's
Volgens mij is 't wel nuttig. Je leert omgaan met een hoog baltempo op korte ruimte (want zo organiseer je je rondo toch veronderstel ik). Daarnaast gaat het ook om positiespel. Vaak moet je als speler jezelf bereikbaar maken, door een stap meer of minder richting bal te zetten. Zo leer je ook in de rug van je tegenstander te bewegen, weliswaar op korte ruimte.

Kan perfect als tussendoortje dienen tijdens een training, wanneer je als coach bv. een volgende oefening klaarzet of snel enkele potten moet wegnemen. Niet elke club heeft voldoende materiaal om alles op voorhand klaar te zetten of heeft 2 coaches per team - zo kan er creatief omgegaan worden met de weinige tijd bij regionale/provinciale clubs.

Groeten
Kenneth

Meer
09 aug 2016 15:55 #316 door yves_samoy@hotm
yves_samoy@hotm antwoordt op het onderwerp: rondo's
Ik gebruik ook geregeld een rondo om de tijd tussen 2 oefeningen te doden. Is ook een leuke oefening voor de groepssfeer. Ik zeg op voorhand hoeveel minuten de rondo gaat duren, degenen die op het einde in het midden staan moeten pompen.

Meer
03 jan 2017 21:12 #432 door werner demaerel
werner demaerel antwoordt op het onderwerp: rondo's
hoi

ik gebruik een rondo voor begin van de training , terwijl de spelers wachten tot iedereen aanwezig is
om de effectieve training te starten

In samenwerking met

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
Trainervoetbal
Neem deel aan de verloting en maak kans op downloadpunten (deelnemen na inloggen of registreren, verloopt 31 juli) trainervoetbal.com
Trainervoetbal
Maak kans op een waardebon €25. Ga naar onze facebookpagina en deel het volgende bericht. facebook.com/trainervoetbal…twitter.com/i/web/status/9…
Trainervoetbal
GRATIS oefenvorm: Uit de dekking opeisen (opwarming) trainervoetbal.com/index.php/down…

Enquête

Aantal trainingen per week (voorbereiding)

Winkelwagen

De winkelwagen is leeg